بسم الله الرحمن الرحیم و صل الله علی محمد و آله و ذریته

تحفةالزهراء سلام الله علیها

اشعار توحیدی و اهلبیتی ع

بایگانی

نوحۀ علی اکبر ع و علی اصغر ع *********************

يكشنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۸، ۰۶:۱۹ ب.ظ

نوحۀ علی اکبر ع  و علی اصغر ع

 

شه دین گفتا به علی اکبر

که ندارم جز تو دگر یاور

مرو ای جانا سوی این لشکر

که شود لیلا ز غمت مضطر

 

به فدای این رخ زیبایت

به فدای این قد رعنایت

به فدای نرگس شهلایت

ز وفا جانا به پدر بنگر

 

من و یاد سنبل گیسویت

من و یاد نرگس جادویت

من و یاد این لب نیکویت

بنشینم تا به لب کوثر

 

علی اکبر ای گل بستانم

علی اکبر بلبل خوشخوانم

علی اکبر سرو خرامانم

چه کنم از داغ تو با اصغر

 

علی ای نور بصرِ بابا

علی ای یکتا پسر بابا

بنشین یکدم به بر بابا

که بیاید زینب غم پرور

 

به پدر گفت ای شه مظلومان

بنگر طفلان همه در افغان

ز عطش آتش زده بر جانان

بخصوص آن طفل صغیر اصغر

 

علی اصغر چون گل پژمرده

شده همچون غنچۀ افسرده

بنگر چون تیر قضا خورده

زده بابا بر جگرم آذر

 

همه یاران سوی خدا رفتند

ز فنا رو سوی بقا رفتند

همه چون بلبل ز نوا رفتند

تو بده رخصت به علی اصغر

 

علی همچون ماه درخشانی

سوی میدان شد به رجز خوانی

همه افتادند و به حیرانی

که به میدان آمده پیغمبر

 

سوی میدان راند و چنان توسن

ز ملائک گشت بلند احسن

که سراسر از طرف دشمن

به سنان و نیزه و هم خنجر

 

چو صدا زد کِای پدر محزون

تو بیا بنگر که شدم دلخون

بشود لیلا زغمم مجنون

چه کنم آمد اجلم بر سر

 

تو اَیا "رونیزی" بیچاره

ز غم اکبر شدی آواره

که به میدان گشت چو مه پاره

ز جفای فرقۀ بَد اَختر

 
 
التماس دعا - برای شادی روح شاعر مرحوم  صلوات

اللهم صل علی محمد و آله و ذریّته و عجل فرجهم و فرجنا بهم و احشرنا معهم

ذریّه یعنی = نسل، فرزندان، سُلاله، دودمان، احفاد....

 

 

 

 

  • ... دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی