بسم الله الرحمن الرحیم و صل الله علی محمد و آله و ذریته

تحفةالزهراء سلام الله علیها

اشعار توحیدی و اهلبیتی ع

بایگانی

آدینه و عمل ************************

يكشنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۸، ۰۴:۲۸ ب.ظ

آدینه و عمل

 

در شب آدینه ایدل رُو به درگاه اِله

گو که یا رب عاصیم من مجرمم هم روسیاه

 

لطف تو گر لحظه ای با من نباشد در جهان

می شوم نابود یا رب بالاخص در امتحان

 

من ندانم چیستم یا کیستم در روزگار

این قدَر دانم توئی خلّاق ای پروردگار

 

در کجا رو آورم جز درگهت تا یک دمی

کو برَد غم از دل من یا به زخمم مرهمی

 

هست امیدم به وقت امتحان یا در خطر

از ره فضل و کرم بر ما نمائی یک نظر

 

در عمل کوتاه لیکن در امیدی بس دراز

رو به درگاه تو آیم ای کریم چاره ساز

 

گر زنی تاج قبولی بر سرم ای ذوالجلال

نیست بر من در دو عالم یک جُوی حزن و ملال

 

ور برانی این سگ شرمنده را پس چون کنم

باز رو بر درگهت ای خالق بی چون کنم

 

گویمت حق پیمبر آن مه برج عفاف

حق زهرا و علی فرما مرا دینی کفاف

 

مجتبی را آورم بر درگهت ای ذوالمنن

حق شاه کربلا آن خسرو گلگون کفن

 

عفو فرما جرم ما را ای خداوند مبین

حرمت شاه جهان یعنی که زین العابدین

 

باز میخوانم تو را بر باقر و بر جعفرت

تا مرانی بندۀ شرمنده یکدم از درت

 

حق موسی و رضا و هم تقی و هم نقی

کن مرا پرهیزکار و پاک چون هستم شقی

 

از تو خواهم چون توئی مولا مرا کن رهبری

حق شاهنشاه دین یعنی امام عسکری

 

کن مرا محفوظ یا رب از گناهان نهان

حرمت سالار قرآن حضرت صاحب زمان

 

ای که دارد رحمت تو سبقت از جباریت

از کرم فرما مرا مشمول بر غفاریت

 

بار الها حق زهرا دخت خیرالمرسلین

خرم و شادان مکن از من تو ابلیس لعین

 

هست "رونیزی" پریشان و پشیمان از گناه

با وسائل آمدم بر درگه تو عذر خواه

 
 
التماس دعا - برای شادی روح شاعر مرحوم  صلوات

اللهم صل علی محمد و آله و ذریّته و عجل فرجهم و فرجنا بهم و احشرنا معهم

ذریّه یعنی = نسل، فرزندان، سُلاله، دودمان، احفاد....

 

 

 

 


  • ... دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی