بسم الله الرحمن الرحیم و صل الله علی محمد و آله و ذریته

تحفةالزهراء سلام الله علیها

اشعار توحیدی و اهلبیتی ع

بایگانی

زبان حال حضرت معصومه س ***********

جمعه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۱۵ ب.ظ

زبان حال حضرت معصومه س


ای صبا رو در خراسان گو به شاه تاجدارم

خواهرت معصومه گوید از فراقت جان سپارم

 

روز و شب اندر غمت دارم فغان و آه و زاری

چاره ئی جان برادر جز شکیبائی ندارم

 

خواهرت قربان نامت ای شه برج ولایت

در مدینه از غمت من بی کس و بی غمگسارم

 

بر سر راهت نشینم ای عزیزم زار و نالان

تا بیائی تو شوی تسکین قلب داغدارم

 

یوسف آل پیمبر یک نظر کن در مدینه

همچو یعقوب از غمت از دیده هر دم اشکبارم

 

لیک او از بوی پیراهن دو چشمش گشت روشن

من چه سازم چون وصالی بوی پیراهن ندارد

 

از مدینه آمدم در قم شدم بیمار و نالان

عمر من آخر رسید از هجر تو ای گلعذارم

 

آرزویم بود وقت مردنم باشی برِ من

تا عزاداری کنی بر من تو ای نسرین عذارم

 

عاقبت صید اجل گشتیم هر دو در غریبی

ای برادر جان چه خوش باشد بیائی بر مزارم

 

یادم آمد کربلا از زینب و کلثوم مضطر

در وداع آخرین گفت ای شه گلگون عذارم

 

من چه سازم با یتیمان در اسیری ای برادر

در خرابه چون شود مسکن علیل بیقرارم

 

دمبدم "رونیزی" مضطر ببار از دیدگان خون

گو که ای زهرای ثانی یک نظر بر حال زار


 
التماس دعا - برای شادی روح شاعر مرحوم  صلوات

اللهم صل علی محمد و آله و ذریّته و عجل فرجهم و فرجنا بهم و احشرنا معهم

ذریّه یعنی = نسل، فرزندان، سُلاله، دودمان، احفاد....

 

 

  • ... دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی