بسم الله الرحمن الرحیم و صل الله علی محمد و آله و ذریته

تحفةالزهراء سلام الله علیها

اشعار توحیدی و اهلبیتی ع

بایگانی

در فضائل حضرت محمد باقر ع


گویمت اینگونه اینک از امام پنجمین

آن سلیل مصطفی سبط امیرالمؤمنین

 

رفت اندر دیر نصرانی نماید جلوه گر

نور خود را بهر او با آن کلام آتشین

 

گفت نصرانی که از مائی و یا بیگانه ای

یا که هستی امت ختم رسل ای مه جبین

 

در جوابش گفت هستم امت خیرالبشر

او که شد بهر دو عالم رهبر دنیا و دین

 

گفت هستی عالم امت و یا از جاهلان

در جوابش اینچنین فرمود آن نور مبین

 

نیستم از جاهلان اکنون که میبینی مرا

لیک هستم بنده ای از خالق جان آفرین

 

گفت دارم من سؤالی از تو ای مرد عرب

میدهی اذنم که تا سازم سؤالم را قرین

 

گفت در پاسخ که از من هرچه میخواهی بخواه

از زمین و آسمان و کرسی و عرش برین

 

تا بیان سازم یکایک هر سؤالت را جواب

تا ببینی قدرت خلاق رب العالمین

 

گفت در موضوع طوبی وانمودش در جهان

چیست ای بحر کرم تا بهر من گردد یقین

 

در جوابش گفت خورشید است هنگام طلوع

هر زوایائی که باشد میشود روشن از این

 

بعد گفتا این چه باشد در جهان از خوردنی

میوه های ناتمامی در بهشت عنبرین

 

گفت این قرآن کلام حق بود اندر جهان

هر که هر علمی فرا گیرد نگردد کمترین

 

گفت در جنت که هر کس هر چه میخواهد خورد

فضله ای بهرش نباشد او چو باشد در زمین

 

حجت حق گفت گویم گوش کن یک لحظه ای

کودکی باشد که او اندر رحم باشد جنین

 

گفت نصرانی شهادت میدهم در دین حق

از خدا و احمد و جدت امیرالمؤمنین

 

یادم آمد مرد نصرانی که آمد قتلگاه

از برای کشتن آن شاه بی یار و معین

 

گفت برگو کیستی چون مه به خون آغشته ای

جرم و تقصیرت چه باشد گشته ای در خون عجین

 

در جواب مرد نصرانی شه گلگون قبا

گفت نام من حسین فرزند خیرالمرسلین

 

هست "رونیزی" سگ درگاه شاه کربلا

هر زمان بر سر زند بر پادشاه دلغمین


 
التماس دعا - برای شادی روح شاعر مرحوم  صلوات

اللهم صل علی محمد و آله و ذریّته و عجل فرجهم و فرجنا بهم و احشرنا معهم

ذریّه یعنی = نسل، فرزندان، سُلاله، دودمان، احفاد....

 

 

  • ... دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی