بسم الله الرحمن الرحیم و صل الله علی محمد و آله و ذریته

تحفةالزهراء سلام الله علیها

اشعار توحیدی و اهلبیتی ع

بایگانی

زبان حال امام حسن ع در وقت الوداع

دوشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۳۰ ق.ظ

 

زبان حال امام حسن ع در وقت الوداع


بگفتا مجتبی با دیدۀ تر

برو خواهر حسینم را بیاور

 

که از زهر جفا گشتم پریشان

بشد هنگام وصل روی جانان

 

بیامد زینب محزون و مضطر

نشست از غم به بالین برادر

 

بگفت ای نور چشمان تر من

شده خاک مصیبت بر سر من


بگفت ای خواهر بی غمگسارم

بیا بنشین دمی اندر کنارم

 

وصیت با تو دارم جان خواهر

مزن از مرگ من بر سینه و سر

 

برو طشتی بیاور از برایم

که خود از خون دل فارغ نمایم

 

فغان و ناله ای نور دو عینم

مکن بر من نما بهر حسینم

 

که او لب تشنه از غم جان سپارد

ز ظلم کوفیان یاور ندارد

 

تو هم در کربلا گردی مکدر

ز داغ قاسم و عباس و اکبر

 

تو "رونیزی" سگ کوی حسینی

دمادم کن فغان و شور و شینی


 
التماس دعا - برای شادی روح شاعر مرحوم  صلوات

اللهم صل علی محمد و آله و ذریّته و عجل فرجهم و فرجنا بهم و احشرنا معهم

ذریّه یعنی = نسل، فرزندان، سُلاله، دودمان، احفاد....

 

  • ... دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی