بسم الله الرحمن الرحیم و صل الله علی محمد و آله و ذریته

تحفةالزهراء سلام الله علیها

اشعار توحیدی و اهلبیتی ع

بایگانی

وصیت حضرت زهرا س با مولا علی ع ***********************

يكشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۰۷:۳۹ ب.ظ

 

وصیت حضرت زهرا س با مولا علی ع ***********************


گفت زهرا با علی مرتضی

کِای پسر عم عزیز با وفا

 

یک وصیت میکنم ای پر ملال

در دم آخر مرا بنما حلال

 

چون سپارم جان اَیا شاه جهان

شب مرا بردار تا این نا کسان

 

من شدم از دست آنها خون جگر

پهلویم بشکسته شد از ضرب در

 

صورتم از ضرب سیلی شد کبود

تازیانه بازویم نیلی نمود

 

یک تمنا از وفا بشنو ز من

شو پرستار حسینم با حسن

 

میروم نزد پدر ای دل ملول

عذر زهرا را نما شاها قبول

 

گفت در پاسخ علی شاه جهان

کن حلالم ای گل باغ جنان

 

میروی من از فراغت بی نوا

میشوم ای نوگل باغ هدی

 

رفتی و آسوده گشتی زین جهان

لیک من هستم ز داغت ناتوان

 

در کجا رو آورم بعد از تو من

درد دل را با که آرم در سخن

 

یا علی بودی اگر در کربلا

زینبت شد بی کس و غم مبتلا

 

بر سر نعش حسین آن دل غمین

دید افتاده چو قرآن بر زمین

 

گفت ای پروردگارا کن قبول

از کرم قربانی آل رسول

 

بس کن ای "رونیزی" محزون و زار

زین مصیبت شد علی بی غمگسار


 
التماس دعا - برای شادی روح شاعر مرحوم  صلوات

اللهم صل علی محمد و آله و ذریّته و عجل فرجهم و فرجنا بهم و احشرنا معهم

ذریّه یعنی = نسل، فرزندان، سُلاله، دودمان، احفاد....

 

  • ... دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی