بسم الله الرحمن الرحیم و صل الله علی محمد و آله و ذریته

تحفةالزهراء سلام الله علیها

اشعار توحیدی و اهلبیتی ع

بایگانی

یا اشبه الناس خَلقاً و خُلقاً و منطقاً برسول الله و یا شباب اهل الجنة


شه به بالین علی اکبر چنین

گفت برخیز ای جوان نازنین

 

بین سکینه منتظر از بهر آب

گشته از سوز عطش بس دل کباب

 

العطش گویان همه طفلان من

خیز یکدم ای گل بستان من

 

چشم بگشا ای پدر با حال زار

بین شدم از مرگ تو بی غمگسار

 

کاکل پر خون تو ای نوجوان

گشته چون سنبل به رنگ ارغوان

         

رفتی ای جانا شدی آسوده چون

لیک بابای تو شد دل پر ز خون

 

عمه ات زینب بود در انتظار

از برای دیدنت ای گلعذار

 

مادرت لیلا ز غم بیچاره شد

از فراق روی تو آواره شد

 

رأس اکبر را به زانو بر نهاد

قلب عالم لرزه اندر دل فتاد

 

بعد بر سینه بِنهادش چو گل

تا کند تسکین دل آن عقل کل

 

باز تسکینی نشد اندر دلش

لب به لب بنهاد همچون سنبلش

 

دید اکبر رفته از دار جهان

کرد چون بلبل ز هجر گل فغان

 

ناگهان زینب بیامد از وفا

دید نعش اکبر گلگون قبا

 

گفت ای رعنا جوانم رود رود

اکبر ای آرام جانم رود رود

 

گو چسازم من پس از تو در جهان

میشوم از غم اسیر و ناتوان

 

بود امید من ای گلگون کفن

همره زینب بیایی در وطن

 

تو در این دشت بلا گشتی شهید

من روم در شام و در بزم یزید

 

گر روم اندر مدینه با فغان

چون کنم با آن علیل نانوان

 

خواهرت صغری چه پرسد حال تو

یا ز جسم چون گل پامال تو

 

ای سگ کوی علی اکبر چنان

گشته ئی "رونیزیا" اندر فغان


 
التماس دعا - برای شادی روح شاعر مرحوم  صلوات

اللهم صل علی محمد و آله و ذریّته و عجل فرجهم و فرجنا بهم و احشرنا معهم

ذریّه یعنی = نسل، فرزندان، سُلاله، دودمان، احفاد....

 

(1-رود=در اینجا یعنی عزیزِدل)

  • ... دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی