بسم الله الرحمن الرحیم و صل الله علی محمد و آله و ذریته

تحفةالزهراء سلام الله علیها

اشعار توحیدی و اهلبیتی ع

بایگانی

مناجات حضرت فاطمه صغری س(حضرت رقیه س)

پنجشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۷، ۰۳:۴۴ ب.ظ

مناجات حضرت فاطمه صغری س(حضرت رقیه س)


ای خداوند کریم ذوالجلال

 رحم کن بر من که هستم پایمال

 

گشتم از هجر پدر خوار و حقیر

دستگیری کن مرا ای دستگیر

 

ای که هستی مهربان تر از پدر

رحم کن بر این علیل دربدر

 

هیچکس نبود بجز تو یاوری

خالق ایجاد بر خشک و تری

 

نطفه را اندر رحم می پروری

 در لطافت چون گل نیلوفری

 

خون کنی شیر و دهی بر کودکان

چون عسل شیرین بود اندر دهان

 

نقش بندی میکنی در روی آب

کار او در هر نفس دارد حساب

 

جمعی از مخلوق نورانی کنی

در مقابل شب چو ظلمانی کنی

 

هر گیاهی سر برآرد از زمین

میکند تسبیح رب العالمین

 

گو کجا رو آورد این دل دو نیم

جز به درگاه تو ای حی قدیم

 

بار الها حرمت ختم رسل

 حرمت جدم محمد(ص) عقل کل

 

بار الها حرمت سلطان دین

حرمت جدم امیرالمؤمنین

 

من شدم از رنج و محنت بس ملول

رحم کن بر من به زهرای بتول

 

از کرم بخشا مرا اندر جهان

تا ببینم خسرو لب تشنگان

 

روز و شب بهر علی اکبرم

منتظر هستم که آید در برم

 

بهر عباس آن علمدار حسین

همچو بلبل در فغان و شور و شین

 

هست امیدم که آید در برم

زینب محزونۀ غم پرورم

 

کاش یکبار دگر با شور و شین

می رسیدم خدمت بابم حسین

 

عاقبت ترسم که من گردم یتیم

بی کس و خوار و حقیر و دل دونیم

 

من ببینم اصغر سیمین عذار

گشته ام اندر فراغش بیقرار

 

اینقدر گفت آن گل باغ بتول

تا که رفت از این جهان زار و ملول

 

گشته "رونیزی" برایش نغمه خوان

چون سگی بر درگهش دارد فغان


 
التماس دعا - برای شادی روح شاعر مرحوم  صلوات

اللهم صل علی محمد و آله و ذریّته و عجل فرجهم و فرجنا بهم و احشرنا معهم

 ذریّه یعنی = نسل، فرزندان، سُلاله، دودمان، احفاد....

  • ... دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی